Saturday 15 March 2014

HARGAI MEREKA

ASAMUALAIKUMM SAHABAT

Hye ,dah lama aq x update exam lah beb,
oky hari nie aku nak share pendapat aku pasal mereka 
yang lupa jasa ibu dan ayah mereka..

Zaman sekarang ramai sangat  lupa jasa mak ayah 
tapi ingat x kita
  1. Mereka lah yang paling gembira apa bila kita lahir di dunia
  2. Ayah lah orang pertama azan kan kita
  3. ayah sanggup x tidur malam mencari rezeki untuk keluarga
  4. ibu sanggup x tidur demi menjaga kita sakit
  5. ayah sanggup bagi kita duit lebih asal kan kita happy
  6. ibu sanggup tahan rasa sakit semata 2 untuk lahir kan kita
Tapi apa yang kita lakukan untuk mengenang jasa mereka
banyak orang sekarang hantar ibu bapa mereka ke rummah orang tua 2
benar lah kata orang 1 ibu boleh menjaga sepuloh org anak tapi sepuluh orang anak
belum tentu boleh mejaga seorang ibu,

NOTA JARI :AKU BERHARAP AGAR AKU MAMPU MEMBALAS JASA MEREKA APABILA AKU DEWASA KELAK 

PERINGATAN:ENRTY INI BUKAN UNTUK MEGUTUK ORANG TAPI UNTUK AKU MUSABAH DIRI JUGA

No comments:

Post a Comment