Friday 19 June 2015

Kekurang diri

Asalamualaikum....
Hruumm xdi baca blog member eh rindu lak blog sendiri lahh pulak tu aku muncul nie..
Sebenarnya memang lama dah nk update blog tapi aku kureng selesa update kat fon... suka guna komputer gAk.....
#MENGADA BETUL MINAH NIE.
Sebenarnya baru baru nir aku tersentak ngan result member aku ada 6 a, 4 a*bangga mak nak*

So aku pun pikir lah kalau diorang boleh np aku x boleh... kenapa diorang result cantik tapi aku x... kenapa folio seni aku x secantik diorang and bla bla...

So satu persatu jawapan aku dpat (alah bak kata najwa latif banyak persoalan yang berada di minda tapi banyak juga jawapan nya)

SO JAWAPAN NYA IALAH

1)AKU SUKA BERANGAN TAPI MALAS.
     -yup memang salah aku berangan itu ini tapi   
        usaha malas jujur aku ckp tu salah besar
        dalam hidup aku

2)SUKA IKUT ORANG LAIN
     ~contoh lah... kalau aku dgr cete mama ckp
      kalau subjek bm dia memang x study tapi dpt a
   So aku pun x study jugak tutup dpt lulus(bongok
   Betul aku kan... yer tahu maap le) .....

3)usaha sikit sangat

      ~yep usaha aku dalam belajar sangat lah sikit
       Ibarat jarak mata dgn bulu kening je... jujur
       Sangat sangat nir... dan bila aku usaha sikit  
         Aku Harap dpt pulangan lebih .....

   4)Selalu merugut /megeluh
  Yep.. ko baca blog aku sah sah ko tahu kaN aku selalu mengeluh... contoh paling jelas ialah ialah folio seni aku kaaann
    
5)selalu pikir aku x boleh

Subjek math /ps aku selalu ckp yang aku x boleh. Memang abis cete rrr kalau aku kata gitu secara automatik  otak ,hati, dan jiwang raga aku pikir aku x boleh that why aku fail

6) x fokus masa cikgu ajar

Kadang kadang makn.. kadang kadang sembang kadang mengantuk.. soo  memang hancus lah kan

Hrumm exam baru nie ada dua fail math, bi hrumm abg abg kakak kakak plese bagi tips cara nk lulus subjek tersebut
 
7)x tekun / sabar /cpt bosan

Yess aku x boleh nk study lama 2 sebab aku cpt bosan dan x sbar

No comments:

Post a Comment