Thursday 9 March 2017

MINNGU SESI SUAI KENAL PART 2

ASALAMUALAIKUM

sakit pingang kejap turun naik tangga but i really enjoy this moment ,aku tahu setiap detik kat sini berharga ,nanti aku keluar sah aku rindu like i really really miss smk sri pelabuhan kuantan.

so hari kedua macam hari pertama jugak,naik bilik taklimat ,makan ,hari kedua kami dapat sarapan mee goreng oi sedap ,yang penting x de musuh utama aku iaitu tidak lain tidak bukan TAUGEH !!!



lepas siap makan,semua pelajar pun start masuk bilik taklimat tu,sebab org lain makan dekat student center , dekat tingkat dua ,aku ngn asma makan dekat sini je , payah turun naik tangga.

lepas makan ada ceramah dari aadk ,senior pun masuk sekali bilik taklimat ,and aadk siap buat urin test lagi untuk setiap pelajar ok dan aku DIKECUALIKAN yelah susah kot.

lagi pun muka aku x de muka muka ambik bende harem tu kan,ibarat kata si syafiqah 'ko tu muka macam budak 2 x matured memang x r ko ambik '

adik yang baik sangat kan kutuk kakak sepupu sendiri macam budak budak,takpe aku megalah dan pasrah ...

ada sesi soal jawab ada hadiah ,aku kan pantang dengar perkataan , HADIAH,NOVEL AND SHOPPING so memang ligat otak aku p jawab soalan nasib betul semua.

dapat hadiah frame,encik hanafi kata suruh letak muka dia tapi dia x bg gambar dia so aku letak muka aku kat frame tu lagi afdal hahaha.

        dulu kecik kecik cita cita nak jadi ultraman x sangka bila besar tercapai hasrat aku muhahaha,cuma raksasa je x dop

ya allah nisa oi mata mana mate hilang pergi mana haaa


abaikan aku tak ready ,dalam byk byk gaya aku paling nauzubilah 

lepas addk balik kami dgr  taklimat dari TATIUC (TATI UNIVERSITI COLLEGE ) pulak ,oh ye urin test tu semua lepas ok xde sorang pun sangkut ,

tati datang sebab nak promosi kolej diorg lah,nak suruh kami sambung belajar dekat sana lepas kami habes belajar dekat kolej komuniti(kk) kemaman nie..


nampal tak yang duduk baju biru and yang lelaki dgn perempuan berdiri dekat meja tu haa tu wakil dari tati lah,

sekejap je diorg ceramah dalam setegah jam ke 1 jam gitu..

dah habes ceramah dari tati kami naik tingkat dua alang alang nak solat ,makan ngn pukul dua kene masuk perpustaakan.




dalam student center masa nie baru lepas makan nasi ayam oi,puas hati sedap eh ke sebab aku lapar  hahaha tapi memang sedap .

dekst student center ada tv and wifi,yang x boleh blah diorg tampal paswoord wifi salah ok ,aku tanye akak senior tu baru dapat yang betul tu pun line slow eh bersyukur lah nisa org bagi wifi dari xde 



nie haa tv dia ,tu bukan astro tu injoi ke macam mana eja dia aku x ingat yelah ibarat kata hana makan byk sikit krismis..

senior laki bahang g bukak wow shop ok ,bertabah je kami layan wow shop iklan pencuci pingan sambil makan,lama tu baru dia bukak tv 2 cerita apa entah ada aidit noh weh.

tapi tgk kejap je ,pastu terus pergi surau boleh baring kejap ,renggangkan otot otot huhu,lepas solat lepak jap,pergi perpustakaan pulak..



tu puan zarina ,dia nie macam jaga bahagian perpustakaan gitu,dia bgtau lah apa yang x boleh apa yang boleh.dia jugak lah yang jaga bahagian baju baju rasanye lah.

pintu kelabu tu akan berbunyi sekiranye pinjam tapi x cop bunyi dia giler kuat.



pemandagan dalam perpustakaan ,


nie rak rak buku yang ada,ada novel jugak weh  ,,

lepastu kita org habis dkt perpustakaan,kitaorg pergi balik bilik taklimat, 


encik amin bagi taklimat pasal biasiswa ,untuk parent gaji 3 ribu ke bawah tapi dia kata aku x payah mohon yang tu aku kene mohon yang oku punya aku angguk je walaupun hakikat aku dah hantar borang basiswa tu .

kalau untuk sem 1 semua dapat tapi kalau sem 2 dia tgk result sem 1 ok ke x tapi kene lebih dari 3.0 ke atas lah ye,kalau rendah bye bye lah jawabnye

dah habis pasal biasiswa,kami dgr taklimat encik taib dia tanye pasal perasaan kami belajar kat situ je hehe,

lepas tu masuk bilik meeting ambik kuih ,and balik,masa keluar bilik meeting tu aku perasaan dah encik amin ada kat tepi tu  tapi aku x kisah and aku cakap sorang sorang  WEH TINGGI JUGAK AKU RUPENYE sekali pusing kene gelak beb ,yelah aku megaku aku pendek sabar jelah.

btw 2 hari pergi kelas kasut aku dah jahanam tapak dia ok,nanti aku cite alkisah beli kasut pulak muhahaha

No comments:

Post a Comment