Wednesday 16 March 2016

FENOMENA AISKRIM SUMI #MELETOP

ASALAMUALAIKUM

sekrang memang tengah meletop kebabom
aiskrim sumi ,choki2 ,dan lain lain

aku tgk aiskrim tu  macam x sedap
tapi mama kata nak buat
pastu g lah beli semua 
barang kecuali plastik xde
nie mesti semua nak buat nie tu yang
abis plastik tu kan x tinggal dah kat org belakang huhu

2 ,3 hari tu baru jumpe plastik
bila jumpe plastik malas lah pulak
tangguh lagi ,,,,

pastu nadia whatsap kat group dia nak buat
pastu kata lah 
mak aku nak wat gak tapi xde mood lagi
dia reply dia kata bahan x beli g baru tgk
kat youtube...


tetiba di suatu hari yang panas
mama say tolong cari resepi aiskrim sumi 
ookk
aku cari 
sebelum aku cari tu mama ingat aiskrim nie xyah masak
maksudnye letak jer sumi susu and yang lain dalam tu x yah masak
haha ko mampu pikir gitu

pastu aku baca lah cara cara dia
masa nie kitaorg bukak 1 bungkus je sumi
kekonnonye takut bayak tapi

masa dia masak susu bagai tu dah siap panas panas tu
terus dia g letak sumi terus hancur sumi tu pulak kami potong empat satu tu haha

nak x nak bukak satu lagi ..tapi kali nie sumi tu terus letak 
dalam plastik aiskrim ,,pastu tuang susus suam dalam plastik
baru lah jadi ..dan di sebab kan x cukup sumi satu plastik
tu kami letak satu tapi belah dua hehe 

susu  yang lebih tu aku minum suam suam perrghh segar bdn kejap sebab rasa buah


tu yang kami buat haha sedap lah jugak
x cukup 

pastu ila post kat whatsap pergh lawa beb dia punye
byk pulak tu sumi ,,
tetiba anutie nurul lak ws 
cakap adik qella buat sendiri 
kat umah tok bah


haaa yang nie nadia

punya baru ws xdi atas tu dia letak
chocolate hersery tapi x sure aiskrim ape
nir baru aiskrim sumi'
yang dia buat


ingat nak buat lagi
resepi aku ambik kat blog

 haaaaaa cube try test sendiri
bagi aku sedap

No comments:

Post a Comment