Monday 10 October 2016

THE KONVOKESYEN DAY

ASALAMUALAIKUM,,

2/10/2016




aku rasa tarikh nie x akan di lupa oleh graduan graduan diploma politeknik sultan idris shah.Giler ke hape lupe tarikh hari guadrasi sendiri..

ok pagi dalam pukul 9 kitaorg bertolak dari rumah ayah d untuk ke sabak bernam ..serius perjalanan dia aku rasa macam nak patah balik pahang semula jaaa...boring kot ..

around pukul 11 pagi baru sampai grrr kakak kenape lah ko suke benor dapat belajar jauh nun disana ....mujur abih doh mu belajor  -,- .


curik gambar google


masuk cari paking mujur bayok paking,and mujur ada ayoh d ,,sebab papa kalau dia tgk ramai org ke ape ke dia be like

heeellpppp meeee ,,i x cukup oksigen dan perut i yang buncit aku kempis dalam masa 3 .000 saaat dari sekaranggg helllppp..

haaa lebih kurang macam tu lah ...

sampai tu cari dewan ,tapi sebenar nye orang lain selain parents x boleh masuk sooo berkelah lah kami di bawah pokok



cantik aku pegang mainan dia,,dia main fon aku -----,----

kita org bosan ,,so kitaorg g keliling dewan 

kami pon baru abis belajar tapi x dapat jubah ngn topi sebab x cukup .

masa nie psis blackout,so parent byk dok luar,tengah kami pusing pusing kat situ ada sorang lect suruh kami masuk dewan

kami cakap kami x de card so x leh masuk tapi dia suruh gok masuk ,,masuk jelah lagi pon kat luar panas ,,yang x masuk auntie ngn ayah d jaa


pandagan dari belakang ,aku memang suke duduk belakang nie

pintu masuk tgk tu pakcik buncit jalan masuk dengan bergaya nye

tengah dududuk lepak lepak tetiba si qeelaa dtg ngn muke sedih

cakapBUDAK KECIK X LEH MASUK AKAK TU X BG

di sebab kan pok ngoh dia hati kering

pokngoh dia cakp aaa x dok bende aa mari dok ngn ok ngoh duduk diam diam 
laju je angguk paham tapi 5 minit kemudian buasss  grrrr


kita seludup budak nie 

graduan beratur naik pentas 

sebenarnye ramai je lagi budak masuk

tengah duduk layan si kecik 

 aku cakap lah

aku:qeeelaa duk  diam nanti kakak tu marah...
tetiba
kakak tu :MAKCIK DATANG DARI MANE 
aq:errr kuantan pahang

Sambil tahan air mata ,tua sangat gamaknye aku nie,,terus temenung x pikir dah kakak aku nak naik pentas masa tu just pikir oh nooooo aku dah tuaaaaaa ke ape aku baru 18 kot

sedar papa cakap kakak dah lepas jom keluar i be like
okkk jom sebelum abg abg kakak kakak lain pulak panggil aku makcik

keluar lepak bawah pokok
and
sebenarnye

ayah balik 1 hari sebelum konvo kakak dia tukar ngn member,,dan papa nak g sebenarnye kesian kot kalau dia grad tapi ibu sorang jeee aarrghh sedih sedih tapi sedih lagi kene panggil makcik

waiting

 me and aunty keding and budak buas


menuggu sesuatu yang sangat sulit tu jalani(lirik lgu ape ntah)

daddy buat ape tu

mood sabar semakin tipis
makcik x moood'

senyummm

nak dekat 20 minit aku rase duk situ nok tunggu kakak keluar
and finally





ini lah makcik yang konvo tu

tudung kaler sama sehati sejiwa sangat kitaorg kan ^,^

qeela asal terkejut sgt tu

dah kenape semua terkejut

ini budak x reti tutup mulut ,,yelah jumpe 
kakak yang garang yang tetiba jadi cun 

kakaak and friend sila baca dalam nada tomes and friend
chuuu chuu (bunyi train)

kakak ko anak angkat kaan ibu jumpe kat buluh bentong yelah ibu ngn ayah biasa je dalam gambar nie macam mana ko boleh putih?

taraaaa aku paling cun kat depan jangan nak nafi 

org lain konvo sempat jugak buat lompatan kebebasan ,ko x sempat nak lompat dah sambung ijazah tulah sape suruh bijok sangat ..kakak sape lah tu haih -,-

ok lah walaupun jumpe lima minit tetap kakak terkejut sebab kami datang ok lah,nasib ko x kene serangan jantung kalau x aku nak call ambulans 

oh ye hari kakak konvo nie ada budak kawan kakak meninggal dunia ,aku balik tu tgk masuk siakap keli bagai,,semoga tempatkan di kalang org beriman.

TANIAH KEPADA SEMUA GRADUAN 
SEMOGA BERJAYA DUNIA AKHIRAT

DOAKAN AKU PULAK DPT KONVO NANTI 



No comments:

Post a Comment