Friday 6 December 2013

CERITA BANJIR

AMARAN : ENRTY NIE PANJANG NAK MAMPUS
KESABARAN DI PERLU KAN UNTUK MEMBACA


aku kan bangun bangun tidur umah dah banjir
bangun tu dan lagi aku on9 tau guna fon mak aku suruh tepon
aku ayah  cepat  suruh ayah aku balik sekarang jugakk!!
sebab air kan depan dah nak masuk kat dapur dah penuh
aku nk g kencing pun x boleh hai tahan tahan

Pastu kan cepat betul air naik tau sedar 2 je sampai buku lali
baru lah ayah  aq sampai  sebelum tu org depan tanya mama

DIA:NAK ORG TOLONG ANGKAT PETI X
MAMA:X PE LAH TUNGGU ABANG BALIK

ceh mama cakap  cam tu sebab dia ingat air akan surut
sebab x pernah banjir kat situ tau,, so mama macam blurr gtu
aq dh duduk atas kerusi sebab air makin naik kan
mama   duduk citu diam diam ayah aq balik teruus
angkat angkat semua barang
aku dah x tahan nk kencing rase nk
pancut jer dalaam air banjir tu tahu

pastu datang pok itam dia kata
kan sorang g nir lah anak dia yang oku
tu korang tahu aku dgn x pakai tundung nya
ye lah mane nak cekau tundunggu banjir gitu aku
blur jugak masa tu  dia boleh ambik
gambar aku dengan pakai kain tuala tu ya allah geramm rase mase tu
oh ye aku bukan oku ape pun just x boleh jalan dari keecik jer
tapi kalau pakai tongkaat boleh lah aku sekolah biasa ye
pastu ayah aku sururh masuk kereta  dia  boleh rakam aku jalan nak masuk kereta tu
sabaaar jer


pastu aku dah x tahaan nk kencing nie ayah aku suruh mak aku anta aku
umah mak sedare (cik ani) yang x jauh dari umah aku
aaku bagi salam terus masuk terjerit kata kat sepupu nk kencing
terrus masuk umah dia aku megangkak laju masuk bilik  aa lega  hehehehe
oh ye mama balik semula umah nk kemas apa yang patut
 aku duduk umak sedare aku pastu x lama mak aku datang balik bagi nasi
org bagi  kat mangsa bnjir  hehe sedap jugak perut lapar x sarapan g
kan ,,,

pastu bila dah selesai semua angkat barang  semua abis tinggi dah
dah x tau nk letak mane dah kene g daftar kat kat balai raya
nak duk sana ke x nak duk sana ke kena daftar jugak sebagai mangsa banjir
kan  lepas tu dah pukul 5 lebih mama datng kat umah cik ani balik nak ambik aku bwak balik
umah mak sedare aku yang aku panggil ibu..

Tapi  nk balik chendor x bolehh sebab  banjir tutup jalan x leh lalu
so tidur umah cik ani lah satu family
sebab mama ngan papa x nak tidur balai  raya yelah ngan elektrik x de nye
dgn bocor nyee  eeeeeeeee geli pulak aku rase  tengah tengah taip  nie
ooo ye org punya lah ramai tapi tandas satu jer  ... sepupu aku kata kalau nk berak dang berok dalam longkang lu ye lah lah kan x logik org ramai tandas satu  (pengotor pulak aku rase)
member aku pun kene pindah  sebab umah dia banjir ce kau bayangkan umah dia dekat ngn loji kumbahan pastu dia balik kata umah dia bau taik kau rase ..

esok pagi terus datang umah ibu    dalam pejalan ade air melimpah jalan memula ayah aku x berani gak nk lalu so banyak kereta behenti tepi sebab x berani  pastu tgk ade satu kereta ok jer dia lalu
ayah aku pun g je la  mujur kereta x mati   kan
pastu cikit agi  nak ampai umah ibu jemm pulak sebb jambatan
depan naik air kereta x berani\
nak lalu kene tunggu tigo puluh minit
\baru sampai umah ibu yang sepatutnya lima mnit jer
dari tempaat memula jam

ok lah bye

No comments:

Post a Comment