Wednesday 1 February 2017

AKHIRNYA AKU TERJEBAK DENGAN K DRAMA !


deringan telefon berbunyi mengejutkan penghuni rumah yang sedang enak di buai mimpi.
Dalam keadaan sedar dan juga tidak ,tangan nya terus mencapai ke arah bunyi tersebut .

'hello' itu lah yang di sebut mama ,aku yang di sebelah mama turut memasang teliga siapakah geragan yang menelefon di kesunyian subuh ini?

'heloo ciksu motor mati dekat jambatan chendor ,dah lah hari nie first day kerja "balas suara tersebut ,ahh dari nada suara dan bait bait ayat yang keluar dari mulut nya cukup buat aku tahu pemilik suara itu ANGAH!


ASALAMUALAIKUM

hai korang haaa cerita kat atas tu adalah cerita macam mana aku boleh bgn awal awal gini huhu saja aku abadikan dalam blog nie ,yelah bagi semagat sikit org tu first day keje ,jangan risau mama dah hantar dah dia g kerja tak di.

dah bgn awal cerita pun tak de rancagan best so kita layan internet je lah labu!

so hari nie meh aku story sikit pasal aku sekarang ketagih drama korea hahaha ,dulu bukan main anti dengan drama korea sebab selalu member aku suruh tgk cite sweet adoi ha so biasa nye aku layan separuh je.

permulaan aku layan korea tahun 2015 ye tahun 2015 masih ku ingat cerita emergency couple .Cerita yang betul 2 layan dari mula sampai habis ,alah korang macam x tahu cita cita terkubur aku kan doctor tapi  tak de rezeki.

masa my love from the star 2013 tu aku tgk tapi gitu 2 jelah sebab mak aku yang layan tu tgk jugak tapi tak feel lah.

tapi bila emergency couple habis aku tinggalkan drama korea dan kembali kepada english movie.

tapi aku mengangur duduk rumah 2 tahun nie aku kembali layan yang betul layan korea .
sebab aku suka lakonan ,teknologi,make up,jalan cerita yang buat kita tertanya tanya .

antara cerita korea aku layan

1.SECRET GARDEN

Hasil carian imej untuk secret garden

haaa cite nie kalau ikut betul  waktu tayangan dia hujung 2010 and awal 2011 tapi 2015 baru aku layan hahaha base ketinggalan zaman betul bak kata kawan kawan aku.

cete nie fantasi tapi dia buat macam real jee.

2.DOCTOR STRANGE


Hasil carian imej untuk doctor strange korean

cerita nie tayang 2014 tapi aku tgk time hujung 2015 .cite nie best pasal doctor park yang pandai rawat orang and dia tunjuk waktu bedah tu real beb.

aku boleh tgk cite nie 4 kali sehari ep sama pun x pe,and cerita nie ada teka teki sapa jahat sapa baik and a lot of trick.

3.REMEMBER



yang nie pergh dia punya tick cerita syok,tapi sedih sampai ayah dia mati pun dia still nak tuntut keadilan yang ayah dia x bersalah .dia di permainkan hanya kerana dia miskin dan x berduit .korang kene tgk cite nie macam memberi inspirasi sgt untuk x berhenti dalam semua bende kita buat.

sekarang tgh ulang tanyang tapi tingal 2 ep lagi aaarghh x sabar nak tahu akhir dia.

sapa kata nak jadi jahat kene muka x hensem ,rambut macam mak tok make up tebal,tgk kyu man hensem kemas  sopan time makan  tapi kejam

(tapi kalau tegurkan pegarah kata x de bajet )

4.CHEO YONG THE PARANORMAL DETECTIVE 



cerita nie aku layan siri 1 and siri 2 dia tayang dekat kix (729)
cerita nie pasal hantu han na yong and detectiv cheo,hantu han nie walaupun dia hantu tapi dia tetap penakut dengan hantu hahahah paham x hantu takut hantu...tapi dia suka tolong detective cheo selesaikan kes kes misteri,,,

aku suka cite nie sebab susah nak teka jalan cerita dia biasa satu cerita 1 ep ,,kalau panjang dia sambung 2 ep hehe.

5.LEGEND OF THE BLUE SEA


Hasil carian imej untuk the legend of the blue sea


tak tahu lah kalau korang kata korang peminat k drama and korang x tgk cerita nie itu pelik sikit..sebab cerita nie jadi fenomena kot baru baru nie,,lakonan perempuan tu aduhai menjadi sungguh.and walaupun mermaid is fantasi tapi cerita nier berjaya buat macam real je tak kartun langsung .

and still ada eleman org jahat and trick untuk keliru kan otak kita jahat ke baik and ada je part x di duga dan bukan cinta 200%
baru lah org x muak.

6.GHOST
Hasil carian imej untuk ghost korean

Mesti korang ingat cerita hantu kan?bukan lah ..abis tu cerita apa ?cerita nie pasal hacker ye hacker yang bernama hades ,serius aku cakap cerita nie lagi best dari CSI CYBER .and cerita nie sebenarnye tayang waktu 2012 tapi tahun nie br tgk .

cerita nie byk fakta fakta komputer yang best macam virus Y2K virus CIH ,and macam macam lagi lah .byk persoalan dalam cerita nie yang harus aku pikirkan.

7.INNOCENT DEFENDANT
Hasil carian imej untuk innocent defendant korea

CERITA NIE TGH TAYANG SAMA DENGAN WAKTU KOREA .SELASA AND RABU PUKUL 8 MALAM.BEST CERITA NIE PASAL PEDAKWA RAYA YANG DI DAKWA BUNUH ANAK BINI DIA SENDIRI,TAPI BETUL KE DIA BUNUH?
MANA MAYAT ANAK DIA ?
KAWAN DIA BAIK KE JAHAT?

oh ye korang yang minat tea o dalam legend of the blue sea jangan risau teo o  pun ada dalam cite nie.



OK LAH  BYE



eh kejap ingat lagi masa dulu aku x minat k drama and just layan english movie like csi ,criminal mind,eh macam macam lah pastu adalah sorang makcik nie dia cakap anak dia x tgk cerita ganas ganas macam aku tgk tu ..yelah korea kan x ganas 

erk dia ,dia tahu x ada je movie or drama korea yang ganas tulah asyik nak puji anak sendiri ,yelah anak makcik cantik kurus slim baik sopan santun,

macam mana makcik nak tahu kalau asyik layan cerita romantik jee ..i don't care about what genre of movie you want to wacth tapi jangan pernah bandingkan anak engkau dan anak org lain !


No comments:

Post a Comment