Monday 23 January 2017

TUTORIAL:CARA MASUKAN SUBTAITLE DALAM MOVIE


Adoi ,dah pandai download movie dah tapi tak best nak tgk cite english or bahasa lain sebab tak paham and tak reti masukan subtaitle ?

takpe meh aku ajar meh 

STEP 1.

First  sekali korang kene ada vcl video player ,kalau takde korang boleh download, try download kat sini(click here) .

STEP 2.


Sekarang korang dah ada vcl player now jom pergi cari subtaitle  korang pergi dekat subscene (klik sini)


pilih lah nak subtaitle ape pastu download .

lepas download unzip kan file download tu ok.

cara aku unzip:bukak file cari yang bahagian subtaitle saje and tarik keluar pastu save dalam file lain .

STEP 3




Bukak movie apa yang korang nak guna vcl pastu tekan kat atas tu subtaitle.

pastu tekan ADD SUBTAITLE





Cari lah subtaitle yang korang nak pilih nak tekan open


pesanan penulis:kalau nak senang masa awal awal tu buat satu file untuk simpan subtaitle je nanti senang nak cari.


Add caption

dahhh siap !!!!

SELAMAT MENCUBA 

terima kasih kepada bloger yang sudi ajar saya ,nie saya pandai sebab belajar dari blog dia lah tapi saya dah lupa nama blog dia soory sgt 

No comments:

Post a Comment