Monday 18 April 2016

abg bomba datang umah


ASALAMUALAIKUM

kenape pulak lah si abam bomba nak datang rumah

rumah masuk encik ular ke ?
rumah terbakar ke ?
ke datang nak masuk meminang ?

haha x de makne si abam bomba nak datang meminang ,,,

begini cerita nye

pada suatu petang yang panas
tetiba ayah aku masuk bilik 
aku ngn mama duduk dalam
bilik sebab sejuk

papa cakap mama call bomba
kitaorg x layan
yelah papa kan jenis x serius

pastu papa cakap hutan terbakar
aku g tgk kat tingkap
sungguh rupenye besar marak pulak tu

call bomba 
bomba cakap yang dekat rnr ke
papa cakap bukan ini dekat rumah saya
jenuh papa cakap suh datang umah dulu sebab
dekat dah ngn rumah  dalam 10 langkah sampai lah

tunggu abam bomba lambat 
nenek aku x abis abis suruh jirus
air ,,
semua cakap sabar nenek sabar

korang tahu masa api mereka tu
just pakcik zu,papa,ngn sorang pakcik
tukang rumah kat sebelah mai padam

org lalu lalang je x behenti tolong pun

biLA bomba sampai abis dah x besar mane
dah tapi diorg kene siram jugak hehe
time bomba sampai lah org baru nak behenti 
tgk...


tu haa lori bomba '
jujur cakap aku exsited 
tahu sebab nie lah first time dapat tgk
dekat dekat lori bomba ngn dalam dia sekali

`tuhaaaa yang terbakar sebenarnye
bayak lagi kene
tapi x kan lah aku ngn bertongkat
g kat ambik sane ambik gambar
mau kene panggg sekali ngn papa nak?


pastu mama hidang 1 jag air kelapa kat diorg
diorg  dudk sini 
dari kul 5 lebih 
samapai 6 lebih rasenye

kejadian nie baru petang xd
kira freshh story lah nie hheheh

sorry gambar mase api marak xde
sebab kelam kabut sehh

ps:serius bosan tunggu upu ... 

No comments:

Post a Comment