Monday 26 December 2016

BLOG BERWAJAH BARU

ASALAMUALAIKUM


sebenarnye lama dah aku dah tukar rupa blog aku tapi tulah x jumpe template blog yang lawa ...

lagi lagi mengeletis nak upgarde blog bila jenguk blog zharif azis nie lawa semacam je blog dia geram ok.

so cari dan cari still x jumpe template blog yang berkenan ,ada tu ada tapi ada kene tekan READ MORE untuk baca satu satu entry dan memandangkan aku pun x suka sgt baca blog yang ada read more aku x pilih le walaupun lawa...

and tetiba bukak fb ada blogger zakie azid nie dia upgared blog jugak tapi dia kata dia tukar 1 by 1 masa tu pikir alah cerdik jugak aku nie boleh x terfikir awal awal kan.

so aku mulakan dengan header aku edit guna photoscape 
ikut toturial dekat youtube
hasil dia 


ok lah kot untuk budak baru belajar macam aku nie,

hari kedua aku teruskan lagi dengan tambah button follow dekat tepi tu..nie ambik masa 2 hari ok sebab x jumpe tanya blogger
 mas alief pm dia kat fb baru menjadi thanks becouse bg step by step.

hari seterus nye 3 hari ambik nak cari cara letak colum kat sidebar
tapi aku still x jumpe cara macam mana nak tukar atas tu ayat dia jadi warna putih so aku letak r warna pink pink gitu nak bagi cerah 
nie aku ikut toturialtips and trick blog tapi code warna semua aku seacrh sendiri.

and the last one aku ketegahkan post tiltle
haa yang nie aku ikut toturial  lyssa faizureen serius senang giler paham tutorial dia nie ...


ok aku tahu sekarang tengah femes blogger lain buat hitam putih ,marble and read more tu so kenape aku x buat macam tu ?senang sebab aku memang giler x boleh move on dengan colour purple and
saja nak cari kretiviti sendiri walaupun sebenarnye x kretif pon muhahaha .

sekali lagi tq kepada semua blogger yang bagi inspirasi and tutorial 

No comments:

Post a Comment