Friday 2 December 2016

ikea here i come



asalamualaikum..

patutnye dah lama aku cite pASAl pergi ikea nie tapi tulah....

alkisahnye lepas je balik konvo kakak,balik umah kejap around 15 minit i think pastu keluar balik nak pergi ikea,nenek cakap nak duduk umah ohhh noo nenek kang jadi apa apa camner so jom ikut yee.

mama :ikea dekat ke dari sini
aunty:dekat je nanti kita pergi ok

ok itu adalah pembohongan yang nyata serius!
sebab  nak dekat 1 jam ok baru sampai.
siap nenek tido 1 round.

keluar dari kereta
 papa cakap : ngek mu dekat jauh ok
ayah d:yelah bagi org duduk sini dekat lah biasa je
papa: ...........








 tgk tu org atas dalam gambar tu excited tgk dapur ,sukaaa sgt ,aku rasa lah kan kalau ikea nie dekat ngn kuantan hari hari dia pergi kot ,suka lah dapat tgk deko deko kann.

😏





oit qeellaa ingat harta sendiri eh ,btw aku suka part tgk tgk bilik sebab lawa lawa oi..yang si baju hijau tu tak payah kisah kenape senyum macam tu,senyum org happy gitu lah

yeeee aku di tinggalkan paham sangat !
ye aku bertukar mak bapak aku ikut ayah d qeela ikut papa,

oh papa bersyukur lah ikea tu jauh dari gaya muka mama tu macam berkenan je ,ada dia angkut nanti tu,jangan mama oi ekonomi gawat nie.

kenape aku je tgk camera why why dah lah buat pipi kembungg oh nooo

maaf mulut ternganga x tahu ada org tala kamera.

tapi ok lah bawak nenek jalan sini,bila dia penat je boleh duduk byk tempat dudk kat sini.

bosaaaan so aku pun ws ngn kakak...beg biru tu papa punya 
tapi aku pakai hahaha,,beg kuning tu ikea punya.

perrghh lawa kan dapur nie rasa nak angkut je potong potong angkut bawak balik rumah lawa sangaatt

 lawa nyeee

jalan jalan of course lah senyum yedak


pastu pergi dekat bahagian pokok pokok segar terus nenek ,nenek kan suka pokok laju je hehehe.

lepas dah pusinng pusing perut pun lapar.

so jom g makan,maaf gambar makanan x sempat ambik lapar sangat,dah habis baru ingat nak ambik gambar,

so kitaorg try meatball org semua cakap meatball ikea sedap kan,ok aku nk bagtau jujur x sedap langsung oke byk tepung tapi x tahu lah mungkin sebab ramai org ke ape.

air pulak mama beli kan aku air rasberi ,rasa dia macam minum ubat deman,tapi ku fikir itu duit ,minum jelah.

pastu makan ayam ,ayam nie sedap,sup cendawan pun boleh lah.

ok meh nak bgtau satu cerita 

masa tunggu mama ,aunty ,and qeela g beli makanan

aku ternampak sorang nie ,dia punya rupa boleh lah tahan ,dia duduk belakang nenek tapi mengadap aku,,aku duduk mengadap nenek,
so aku punya gatal boleh tahan aku pergi ambik gambar nenek yang sebenarnye aku masukan sekali muka dia ...maaaf bang masa tu agak jahil lagi.

so balik umah aku ingat nak send gambar tu kat member ,sekali aku cari gambar yang muka dia x de okey,hilang,

tu lah ko buat dosa lagi dah hilang gambar tu huh.

lepas makan balik lah weh,

masa sampai rumah si qeela dah tido ,tapi sebelum dia tido 3 ratus kali cakap ,kak nisa tido dalam bilik qeela ok ..sampai rumah tu aku dah penat masa mandi pikir nak naik atas tido ngn dia ke tido ruang tamu.

sekali aku habis mandi tercogok dia depan pintu bilik air,,cakap teman qeeela tido.ceh ..dia rela tunggu aku siap semua pastu baru naik bilik dia...

dia kalau nak tido dia akan main game dulu, so aku nak tido dulu aku kesian plus best pulak main game.tengah tengah main tiba tiba mama ketuk pintu nak tido situ jugak sebab kat bawah sejuk,

aku ok kan aja lah,lepas mama masuk aku terus tido,,bgn bgn bilik kosong dah ! dalam mamai tu qeela cakap bangun lah dah pukul 9 nie,,tapi aku x layan sebab pukul 3 pagi tu aku bgn x boleh tido sakit perut,

sekali ayah d cakap asalamualaikum ,sedap nye tido,,,ok aku bgn malu ok.

oh ye dekat ikea beli pelapik meja komputer and rak kecik and pokok tu je ,,jimat jimat.

No comments:

Post a Comment