Sunday 11 December 2016

JANGAN BACA NOVEL INI

buku nie aku beli masa hari kene reject ngn poli hari tu,
mama tahu sangat kalau aku sterss mesti nak g cari buku .

masuk masuk popular tu terus ternampak novel nie ,nak pulak lengkap dari 1-3 hehehe.

sejujur nye selama nie aku tgk buku nie x de rasa nak beli pun tapi dah tgk review semua kata best so why not kita try kan,x cuba x tahu.

tu dia pelik betul novel nie dah lah x bg baca tapi jual 
pastu x de tajuk kosong sekosongnye and tiba tiba ada cakaran.

misteri sungguh.

sinopsis pulak dia cakap hanya saya sahaja yang benar benar paham novel ini grrr apakah ?


so balik terus aku baca  and ini pendapat aku pasal novel nie

1.JANGAN BACA NOVEL INI

Bagi aku lah kan ,novel nie boring and korang akan rasa like eleh cite macam nie aku pun boleh tulis,ye baca novel nie ibarat ko baca 5 cerpen pendek yang tiada jawapan yang tiada kaitan .tapi kau silap ko kene baca dan terus baca sampai akhir ,di akhir terdapat satu jawapan tapi 1 soalan lain akan mula muncul.


2.TIADA TAJUK

Ye di sambung dengan lebih byk penjelasan .tapi lebih byk jugak persoalan di beri penulis bermain dgn saiko bermain dgn akal untuk kita terus berfikir sehingga akhir.lebih byk watak diperkenal kan dan satu tekaan aku pun x kene memang bijak penulis trick jlan cerita.

3.AKHIR

Kini kau mula sedar jawapan yang sebetulnye ada pada novel akhir.tapi ko tetap kene baca 1 dan 2 kalau x engkau x kan paham apa yang terjadi di akhir.hanya dia yang megetahui semua dan dia menjawab soalan kita hanya pada akhir dan ia akan menjadi akhir kepada semua soalan kita.



korang try lah beli kot kot kene ngn jiwa gop ke.btw aku nak pesan jangan baca num 1 sahaja atau ko akan kutuk penulis .hehe macam aku dulu baca nom 1 je dulu kutuk kaw kaw penulis .lepas abis tiga tiga baru ko tahu bijak nye penulis.

tiga novel nie aku ambik masa tiga hari untuk habis hehe sebab x sabar.




No comments:

Post a Comment